Snorkeskinne

Vi kender med garanti alle nogen, der snorker, og vi ved alle, hvor irriterende det kan være at sove sammen med nogen, der snorker. De kan holde en vågen i timevis, og selvom man skubber til dem, fortsætter de ganske kort tid efter, hvor de slap. Heldigvis findes der råd for snorken – endda helt uden hverken iltapparat eller kirurgisk indgreb. Hos Tandlægerne Vanløse tilbyder vi udarbejdelse af snorkeskinner med stor succes.

Tandlægeskræk

Vi er i høj grad bevidste om, at nogle patienter døjer med tandlægeskræk. Dette tager vi med, når vi behandler vores patienter, og det er vigtigt for os, at man føler sig tryg og godt tilpas under behandlingen. Vi forsøger derfor altid at imødekomme vores kunder, hvor de er, så de får den bedst mulige oplevelse.

Selvom vi i dagens Danmark er blevet langt bedre til at pleje vores tænder, er tandpine stadig en lidelse blandt befolkningen. Tandpine kan, som navnet indbyder, være en yderst smertefuld tilstand, som kan opstå langsomt over tid. Andre former for tandpine kommer ud af det blå og dundrer frem. Uanset hvordan din tandpine er, og hvor fremtrædende den er, er det vigtigt, at du får det tjekket hos en tandlæge.

Knækket tand

Er du en af dem, der har oplevet, at dine tænder knækker? Det kan være en smertefuld og dyr fornøjelse, men hvor om alting er, er det noget, der kan ske og det vil medføre behandling. Men hvad er årsagerne til knækkede tænder, og hvad kan man gøre ved det?

Hvad er et implantat?

Et implantat kan bruges til at erstatte en eller flere mistede tænder. Et implantat er en kunstigt fremstillet rod af titanium, der skrues fast i knoglen med et gevind, så den sidder godt fast og har stabilitet. På implantatet kan kroner, proteser eller broer påsættes alt efter hvor mange tænder, der skal erstattes.

Ondt i kæben

Ondt i kæben kan være en pinefuld lidelse. De fleste oplever af og til at have ondt i kæben. Nogle gange er smerterne harmløse og skyldes spændinger, men andre gange kan smerterne være mere omfattende og skyldes, at kæbeleddet fungerer dårligt, eller at der er betændelse i tandkød eller tænder. Uanset hvad, er det vigtigt at få kortlagt, hvad smerterne skyldes.

Røntgen – et vigtigt redskab for tandlægen

De fleste af os har på et eller flere tidspunkter prøvet at skulle have taget et røntgenbillede hos tandlægen. Det kan være interessant for dig som patient at få lov at kigge med på røntgenbillederne og derved få en idé om, hvordan dine tænder ser ud under den umiddelbare overflade.

Godthåbsvej 254
2720 Vanløse