Selvom vi i dagens Danmark er blevet langt bedre til at pleje vores tænder, er tandpine stadig en lidelse blandt befolkningen. Tandpine kan, som navnet indbyder, være en yderst smertefuld tilstand, som kan opstå langsomt over tid. Andre former for tandpine kommer ud af det blå og dundrer frem. Uanset hvordan din tandpine er, og hvor fremtrædende den er, er det vigtigt, at du får det tjekket hos en tandlæge.

Tag til tandlæge – det forsvinder ikke af sig selv

Selvom det kunne være dejligt, at tandpinen forsvinder af sig selv, så er det desværre ikke tilfældet. Mærker du den mindste smule tandpine, skal du få det tjekket. Vi ser ofte, at vores kunder vælger at ignorere deres gener, indtil de ikke længere kan holde dem ud. Desværre ender det i sådanne tilfælde ofte med en dyr og omfattende behandling, som kunne have været undgået, hvis de havde søgt hjælp noget før. Og selvom du tænker, at det kan virke ligegyldigt at komme til tandlæge med en tand, der kun gør lidt ondt, ser vi ikke sådan på det. Vi kender til vigtigheden i at passe på sine tænder, og vi står altid klar til at hjælpe dig med at pleje dit tandsæt.

Hyppige årsager til tandpine:

• Hul i en tand
  • Tandbyld
  • Parodontose
  • Tandrodsbetændelse
  • Tandkødsbetændelse

Kontakt os og få bugt med tandpinen

Døjer du med tandpine, kan du skynde dig at bestille en tid hos os på telefon: 38 34 19 50, så du kan få gjort noget ved problemet, før det bliver for omfattende og smertefuldt. Vi befinder os i Vanløse og har patienter fra blandt andet Husum, Brønshøj og Frederiksberg. Har du brug for en akut tid, kan du kontakte tandlægevagten på Oslo Plads 14 på telefon: 1813.

Er du grøn, gul eller rød?

Fra april 2015 skal tandlægerne inddele alle patienter i henholdsvis en grøn, en gul og en rød kategori. Inddelingen af patienterne i grønne, gule og røde skal bruges, når tandlægen skal fastlægge, hvor ofte den enkelte patient skal have tjekket tænderne.

Læs mere her >>

Tandlægevagten

Ved behov for akut tandlægehjælp udenfor vores åbningstid henviser vi til Tandlægevagten på Oslo Plads 14

www.tandlægevagten.dk

Akuttelefon 1813

Godthåbsvej 254
2720 Vanløse
Tlf: 38 34 19 50
info@tandlaegernevanlose.dk

tandlæge Brønshøj
tandlæge Husum
tandlæge Godthåbsvej

Vi er her

Kære alle patienter hos Tandlægerne Vanløse.

På grund af omstændighederne vedr. Corona / Covid19 må vi indtil videre ikke foretage almindelige tandbehandlinger.
Hvis du derimod har brug for akut hjælp til dine tænder, så står vi klar til at hjælpe dig her på klinikken.
Ring til os på tlf. 38341950. Telefonen er åben alle hverdage fra kl. 9 - 12.
Du må ikke møde op på klinikken uden at have lavet en telefonisk aftale.
Udenfor vores åbningstid kan du kontakte Tandlægevagten på Oslo Plads 14 på tlf. 35380251.

Med håbet om snarlig bedring af situationen.
De bedste hilsner Tandlægerne
Anette Christiansen, Jette Møller og Søren Houmøller